‘If you want something you’ve never had before, you’ve got to do something you’ve never done before’

In de spotlight: Linda Kastelijn-Huygens

In de spotlight staat deze keer Linda Kastelijn-Huygens, eigenaar makelaarskantoor VIALINDA.“Vijf jaar geleden ben ik mijn eigen kantoor gestart. Dit was niet zozeer een voorbereide stap, maar eerder uit onvrede over de gevestigde orde. De woningmarkt zat vast en in plaats van harder te werken en creatiever te worden, gingen makelaars achterover zitten. Dit streek tegen mijn haren in en dus startte ik na 13 jaar in loondienst te hebben gewerkt als makelaar/taxateur op diverse makelaarskantoren, mijn kantoor VIALINDA aan huis. En daarmee doe ik het anders, zodat een huis verkopen voor de klant weer een feestje is.”

Al snel werd het Linda duidelijk dat ze de goede formule te pakken had. “In het begin wilde ik mijn kantoor klein houden, geen personeel en korte lijntjes. Hoewel ik zeer tevreden was met het aantal opdrachtgevers, groeide mijn kantoor door mond-tot-mondreclame elke jaar weer. Alleen met hard werken kon ik dat niet aan, daarom versterkte ik mijn kantoor met vier extra personeelsleden. Zo kon ik er wel voor zorgen dat de klant die o zo belangrijke aandacht kon blijven krijgen.”

DBVVJ-spotlight Linda Kastelijn-Huygens_mei18

 

Tijdens de groei van het kantoor stond Linda voor diverse uitdagingen. “Ik ben weer moeder geworden en kort na de bevalling kreeg mijn man een zwaar ongeluk. Terwijl het kantoor met het personeel gewoon doordraaide, heb ik heb de rol van mantelzorger op mij genomen en stuurde hier en daar op afstand aan. Ik vind het heel bijzonder dat personeel en opdrachtgevers zo loyaal zijn geweest in deze periode. En dat voor een bedrijf dat nog maar zo kort bestaat.”

Loyaliteit is een eigenschap die ook Linda past. “Waar de meeste makelaars werken voor het pand, werk ik voor mijn klant. Met de juiste aandacht en door loyaal te zijn bouw ik aan een relatie met mijn opdrachtgevers en krijg ik heel vaak het vertrouwen van de koper. Dit zorgt voor een mooi, wat mij betreft het beste, resultaat voor de verkoper. Het grootste compliment is voor mij als verkoper en koper het traject allebei als een feestje ervaren en de koper een aantal jaar later belt als hij wil verkopen.”

Linda’s grootste succes is de bevestiging van haar visie op het vak. “Door mijn kantoor te starten en weer ouderwets te gaan makelen, verbindingen leggen, mensen spreken, maar ook de klant voorop te stellen, heb ik kunnen bewijzen dat je als makelaar echt toegevoegde waarde hebt. Ondanks dat de online-markt groeit, groeit mijn kantoor ook. Klanten die voor VIALINDA kiezen willen ontzorgd worden en het is mooi om te zien, dat dat er veel zijn.”

Zakelijk heeft Linda een helder doel voor ogen. “Ik wil de kwaliteit verder verhogen door de klant nog meer te ontzorgen en te begeleiden in het proces naar een nieuwe woning. Het accent komt (weer) te liggen op de korte lijntjes. Eén contactpersoon werkt voor de klant het beste. Om die reden worden inmiddels niet meer alle opdrachten aangenomen, maar werken we met een maximaal aantal opdrachten en een wachtlijst. Op die manier krijgt iedere opdrachtgever de aandacht die hij verdient. Dat is tenslotte onze kracht.”

Dat de ervaring leert weet Linda als geen ander. “De laatste jaren heb ik hard gewerkt, maar ook de andere kant van de medaille gezien. Ik weet dat er meer is dan alleen werken. Mijn persoonlijke doel is om een goede balans te vinden tussen werk en privé. Mijn man en ik zijn beide ondernemers en we hebben daarnaast ook nog vijf kinderen. Stil zitten zit niet in mijn aard, maar rust is wel wat ik nodig heb om de beste versie van mezelf te kunnen zijn. Wellicht betekent dit dat ik moet uitbreiden met een makelaar, maar dan wel een met dezelfde nieuwsgierigheid, evenzoveel enthousiasme en doortastendheid als ik.”

Naast die eigenschappen kent de beste versie van Linda nog meer typeringen. “Ik ben een sociaal en gevoelig mens en heb oprechte interesse in wat de mensen om mij heen beweegt. Als ik de beste versie van mezelf ben, ben ik duidelijk, vasthoudend, maar luister ook goed naar mensen om me heen. Mijn sterke punt is dat ik makkelijk mensen kan verbinden, een heel prettige eigenschap in mijn vak. Streven naar de beste versie van mezelf betekent voor mij een goede balans tussen werk en privé, waarbij ik nog steeds de beste adviseur kan zijn voor mijn klanten, coach voor het personeel en een warm thuis kan geven aan mijn kinderen.”

Het recept om succesvoller te zijn geeft Linda graag. “Zorg dat je doet waar je blij van wordt, neem af en toe even een stap terug en kijk van een afstand naar jouw organisatie of functie. Door tijd en afstand te nemen zie je het werk vanuit een andere invalshoek en kom je tot nieuwe inzichten.”

Plaats een reactie

Copyright M8 Communicatie, alle rechten voorbehouden